Update ProFin: Inkoopfacturen automatisch doorboeken

Image of a Softpak Profin announcement

Met de nieuwe update voor ProFin is het mogelijk om inkoopfacturen automatisch door te boeken. Dit kan door middel van een Scheduler taak, die automatisch wordt uitgevoerd op het opgegeven tijdstip.

Hoe werkt het?

De Scheduler taak controleert alle inkoopfacturen met de status “Approved” of “Checked”. Als de status “Approved” is, wordt de factuur automatisch doorgeboekt. Als de status “Checked” is, wordt de factuur automatisch doorgeboekt als de klant geen gebruik maakt van de “Approval” status.

E-mail notificatie

Als een factuur niet doorgeboekt kan worden, wordt er een e-mail notificatie verstuurd. Nadat het probleem is opgelost, wordt de factuur in de volgende run opnieuw doorgeboekt.

Vereisten

  • Softpak Release 23.01+
  • Softpak ProFin
  • Softpak Scheduler

Voordelen van automatische doorboeking

  • Het vermindert de kans op fouten
  • Het bespaart tijd en moeite
  • Het zorgt voor een efficiëntere verwerking van inkoopfacturen